You are currently viewing Οι MISTY ROUTE στο Metalwar

Οι MISTY ROUTE στο Metalwar

Οι MISTY ROUTE είναι μια Alternative Metal μπάντα που δημιουργήθηκε το 2019 και έκανε αίσθηση με την πρώτη κυκλοφορία ολοκληρωμένου άλμπουμ με τίτλο “Without A Trace” στα τέλη του 2021. Πλέον, 4 χρόνια μετά έχει έρθει η ώρα να κλείσει ο συγκεκριμένος κύκλος και να ανοίξει ένας καινούργιος. Για να γιορτάσουν αυτή τη μετάβαση, οι MISTY ROUTE διοργανώνουν ένα live στο An Club μαζί με τους HIDDEN IN THE BASEMENT και SEVENGILL στις 22/11 και με αφορμή αυτό, μιλήσαμε με τα παιδιά για την πορεία τους μέχρι τώρα, το μέλλον αλλά και τη μουσική γενικότερα.


Metalwar: Αν και πλέον έχετε αρκετά χρόνια στο κουρμπέτι, για αρχή θα ήθελα να συστηθείτε για όσους δεν σας γνωρίζουν και να μου πείτε πώς αποφασίσατε να ξεκινήσετε τους MISTY ROUTE.

Λευτέρης: Σαατσάκης: Γεια σου Κώστα, ευχαριστούμε πολύ για τη συνέντευξη. Είμαστε οι MISTY ROUTE, ένα alternative metal power trio από την Αθήνα. Εγώ παίζω κιθάρα και τραγουδάω, ο Γιώργος Κονόμη παίζει μπάσο και ο Κωνσταντίνος Καλούδης τύμπανα. Η μουσική ήταν για τον καθένα από εμάς πάντα τρόπος εκτόνωσης και έκφρασης του εσωτερικού μας κόσμου. Το 2018 γνωριστήκαμε μέσω κοινών φίλων με το Γιώργο και πρωτοτζαμάραμε παρέα. Εκεί κάπου σιγά σιγά καταλάβαμε ότι η έμπνευση που δημιουργούσαν οι ιδέες του ενός στον άλλον θα μπορούσαν να θέσουν τις βάσεις για να δημιουργηθεί μια μπάντα με πρωτότυπο υλικό. Μετά από κάποιες μικροαλλαγές στη σύνθεση της ομάδας, ώσπου να βρεθεί σταθερότητα και κοινές φιλοδοξίες, καταλήξαμε το 2019 με την προσθήκη του Κώστα Μπακοπούλου στα τύμπανα στη δημιουργία των MISTY ROUTE. Με αυτή τη σύνθεση γράψαμε και το ντεμπούτο άλμπουμ μας “Without A Trace” το 2021. Το Σεπτέμβριο του 2023 και έχοντας πλέον νέο υλικό στα χέρια μας για ένα δεύτερο άλμπουμ, προχωρήσαμε σε μια αλλαγή στο roster της μπάντας σε ότι αφορά τα τύμπανα με τον ερχομό του Κωνσταντίνου Καλούδη, με τον οποίο δεθήκαμε στενά σαν παρέα και ολοκληρώσαμε το δεύτερο άλμπουμ που σύντομα θα κυκλοφορήσει.

Metalwar: Η μουσική σας μπορεί να μπει κάτω από την ομπρέλα του Alternative ήχου αλλά για να έχουμε μια καλύτερη εικόνα θα ήθελα να μου πείτε ποιες είναι οι μουσικές σας επιρροές τόσο ατομικά όσο και ως μπάντα.

Λευτέρης: Σαατσάκης: Όντως αν θέλουμε να βαφτίσουμε κάπως τη μουσική μας θα λέγαμε ότι εμπίπτει στην ομπρέλα του Alternative Metal αλλά με πολλές επιρροές από διάφορα είδη. Αυτό που πιστεύουμε ότι χαρακτηρίζει την μουσική μας είναι η κλιμακούμενη γκρούβα, σε συνδυασμό με ψυχεδελικά και συχνά σκοτεινά ατμοσφαιρικά στοιχεία καθώς και metal ξεσπάσματα. Οι δικές μου επιρροές προέρχονται από συγκροτήματα όπως οι METALLICA, GODSMACK, OPETH, TOOL, DEFTONES, LINKIN PARK, PINK FLOYD, SYSTEM OF A DOWN, RAGE AGAINST THE MACHINE, AUDIOSLAVE, KILLSWITCH ENGAGE, LAMB OF GOD, RAMMSTEIN, IN FLAMES, EARTHSIDE, RUSSIAN CIRCLES.

Γιώργος Κονόμη: Οι επιρροές μου προέρχονται από συγκροτήματα όπως οι MUDVAYNE, LINKIN PARK, SOAD, DEFTONES, TOOL, MAXIMUM THE HORMONE, MASTODON, AFI, ALICE IN CHAINS, RED HOT CHILLI PEPPERS, PINK FLOYD, MOGWAI, RADIOHEAD.

Κωνσταντίνος Καλούδης: Ορισμένες από τις βασικές επιρροές μου είναι οι LAMB OF GOD, KATATONIA, PORCUPINE TREE, DREAM THEATER και GOJIRA.

Metalwar: Η συνέντευξη γίνεται κατά βάση με αφορμή το επερχόμενο λαιβ σας στις 22/11 οπότε δώστε μας κάποιες χρηστικές πληροφορίες για τη συγκεκριμένη εκδήλωση.

Λευτέρης Σαατσάκης: Επειδή ποτέ δεν κάναμε επίσημη παρουσίαση του “Without A Trace” σκεφτήκαμε ότι θα είναι ωραίο να κλείσει ο κύκλος του και επίσημα με ένα πολύ δυνατό live στο οποίο θα το παρουσιάσουμε από την αρχή μέχρι το τέλος. Αυτό το live θα γίνει στις 22/11 στο An Club και θα έχουμε την τεράστια τιμή να μοιραστούμε τη σκηνή με τους HIDDEN IN THE BASEMENT και το γεμάτο με αλήτικη γκρούβα heavy rock τους, καθώς και με τους SEVENGILL με το κατασκότεινο ατμοσφαιρικό post metal τους. Πρόκειται για δύο ιδιαίτερα αγαπημένες μπάντες με μακροχρόνια πορεία στην underground σκηνή και αξιοζήλευτο μουσικό έργο, οπότε να περιμένετε ένα επικό show. Αξίζει να σημειωθεί ότι και οι δύο μπάντες, όπως και εμείς, βρίσκονται ένα βήμα πριν το release του νέου τους άλμπουμ, γεγονός που καθιστά το timing του live ιδανικό.

Metalwar: Εκτός από το “Without a trace” να περιμένουμε και κάτι άλλο από εσάς επί σκηνής;

Γιώργος Κονόμη: Αν και στο επίκεντρο του setlist μας θα βρίσκεται, όπως είναι λογικό, το ντεμπούτο άλμπουμ μας “Without A Trace”, έχουμε φυλάξει προσεκτικά και μία δύο εκπλήξεις σχετικές με τη νέα μας δουλειά που θα ακολουθήσει τους επόμενους μήνες.

Metalwar: Πείτε μου λίγα λόγια για το συγκεκριμένο άλμπουμ και αν είστε ικανοποιημένοι από την πορεία του όλα αυτά τα χρόνια ως πρώτο δισκογραφικό βήμα μάλιστα. Με λίγα λόγια κάντε μου έναν απολογισμό.

Λευτέρης Σαατσάκης: Το “Without A Trace” έχει μεγάλη συναισθηματική αξία για εμάς ως πρώτο δισκογραφικό βήμα. Η πορεία του στην πάροδο των χρόνων δείχνει ότι ήταν το κατάλληλο μέσον για να συστηθούμε μουσικά στο κοινό και να εντοπίσουμε δυνατά σημεία και αδυναμίες προς βελτίωση. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η ανταπόκριση του κόσμου μας έδωσε την αυτοπεποίθηση να συνεχίσουμε να υπηρετούμε αυτό που αγαπάμε με συνέπεια και πολλή αγάπη. Τα 11 κομμάτια του άλμπουμ διαμορφώνουν ένα πειραματικό ταξίδι στον κόσμο του ήχου, εμπνευσμένο από αγαπημένα πρόσωπα και έντονα συναισθήματα, σε μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση.

Metalwar: Πόσο επηρέασε την πορεία του άλμπουμ το γεγονός ότι κυκλοφόρησε σε μια περίοδο που ακόμα υπήρχαν τα σημάδια του COVID και τα πράγματα δεν ήταν ακριβώς φυσιολογικά.

Λευτέρης Σαατσάκης: Είναι δύσκολο να κάνει κάποιος μια αντικειμενική αξιολόγηση για τον βαθμό που μας επηρέασε ο COVID. Το σίγουρο είναι ότι η αβεβαιότητα της εποχής σε συνδυασμό με την έλλειψη εμπειρίας και διασυνδέσεων από την πλευρά μας εκείνη την εποχή λειτούργησαν περιοριστικά στην προώθηση του υλικού μέσω live παρουσίασης και tour εκτός έδρας, όπως είθισται. Γενικά, θυμόμαστε ότι την περίοδο εκείνη επικρατούσε φόβος ακόμη και στους γύρω μας για το να παρευρεθούν σε χώρους με πολυκοσμία, όπως και σε εμάς το να οργανώσουμε κάποιο live σε βάθος χρόνου. Δεν ξέρω αν εν τέλει αυτά έπαιξαν ρόλο στην πορεία μας, ήταν όμως επιπλέον εμπόδια νοητικά και φυσικά που έπρεπε να προσπελάσουμε.

Metalwar: Γενικά είστε αρκετά ενεργοί και στο συναυλιακό κομμάτι οπότε θα ήθελα να μου πείτε μία αγαπημένη στιγμή πάνω στη σκηνή, ή μια συνεργασία που σας έμεινε στο μυαλό.

Γιώργος Κονόμη: Σε όλο αυτό διάστημα έχουν υπάρξει πολλές τέτοιες στιγμές και συνεργασίες, και αν μας ρώταγες στο ξεκίνημα της πορείας μας, δύσκολα θα φανταζόμασταν ότι θα συνέβαιναν. Μια τέτοια συνεργασία ήταν αυτή με τους M3ΜΦ1Σ, όπου μοιραστήκαμε τη σκηνή του Κυττάρου παρέα με τους COUNTOWN. Επρόκειτο για μια μπάντα την οποία ακολουθούσαμε και θαυμάζαμε μουσικά, και το γεγονός ότι ανεβήκαμε στη σκηνή του Κυττάρου, για πρώτη φορά στο πλευρό τους στο anniversary live των 10 χρόνων τους, είχε ιδιαίτερη σημασία για εμάς. Στο ίδιο live υπήρξε και μια απ’ τις αγαπημένες στιγμές ως μπάντα. Όντας η μπάντα που άνοιξε το live, η προσέλευση του κόσμου στο ξεκίνημα ήταν σχετικά μικρή. Στην πορεία, λόγω των φώτων και της αδρεναλίνης θυμάμαι να χάνουμε την αίσθηση του πόσος κόσμος βρίσκεται από κάτω. Στο τέλος της εμφάνισης μας λοιπόν, όπου υποχώρησε λίγο η ένταση του live και άνοιξαν τα φώτα, θυμάμαι να αντικρίζουμε ένα κατάμεστο Κύτταρο και αμέσως μας κυρίευσε ένα δέος.

Κωνσταντίνος Καλούδης: Μια αγαπημένη στιγμή με τη μπάντα, που δεν επρόκειτο για αμιγώς live στιγμή, αλλά θα τη χαρακτήριζε κανείς ως συνονθύλευμα αξιομνημόνευτων στιγμών ήταν η περιοδεία που κάναμε στη Γαλλία το 2024, με αποκορύφωμα το Metal Fest ’09, η οποία προτάθηκε σε εμάς από τη γαλλική δισκογραφική που συνεργαζόμαστε, Bitume Prods. Συνέβη σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα αφ’ ότου μπήκα στην μπάντα και γύρω απ’ το εγχείρημα υπήρχε μεγάλη αβεβαιότητα σχετικά με την οργάνωση και τους ανθρώπους που κρύβονται από πίσω, καθώς το tour ήταν πρωτόγνωρη εμπειρία για εμάς ενώ η επικοινωνία με τους ανθρώπους που την απαρτίζουν, μέχρι τη συνάντηση από κοντά, ήταν τυπική, μέσω μηνυμάτων. Όταν λοιπόν προσγειωθήκαμε στη Γαλλία, όπου μας περίμεναν από τη δισκογραφική, η οποία να σημειώσω είναι μια ανεξάρτητη δισκογραφική, αντιλαμβανόμαστε ότι οι άνθρωποι που την τρέχουν είναι ένα ζευγάρι, ο Germain και η Zoe, οι οποίοι τρέχουν τη δισκογραφική, καθαρά λόγω αγάπης για την μουσική. Περιοδεύσαμε για τρεις ημέρες για τα shows που παίξαμε και δεθήκαμε συναισθηματικά με αυτούς τους ανθρώπους. Αποκορύφωμα λοιπόν όλου αυτού ήταν η μέρα του φεστιβάλ, όπου πέραν του δέους που νιώσαμε να παίζουμε σε μια τόσο άρτια διοργάνωση, μπροστά σε πάρα πολύ κόσμο, παρέα με ταλαντούχα συγκροτήματα, θυμάμαι τον Germain, ο οποίος μέχρι τότε ήταν σχετικά εσωστρεφής και λακωνικός λόγω της δυσκολίας επικοινωνίας στα αγγλικά, να συγκινείται το ίδιο με εμάς που όλη αυτή η προσπάθεια έγινε επιτέλους πραγματικότητα και να μας λέει ότι είναι περήφανος για εμάς. Η στιγμή αυτή σφράγισε τη φιλία μας και είναι κάτι που δε θα ξεχάσω ποτέ.

Metalwar: Έχει αλλάξει ο τρόπος που διασκεδάζει ο κόσμος και συγκεκριμένα ο μεταλλάς ειδικά μετά τον COVID;

Λευτέρης Σαατσάκης: Η παρουσία μας στην σκηνή διήρκησε ελάχιστα στην προ COVID εποχή, οπότε δεν έχουμε σαφή εικόνα στο πως λειτουργούσαν τα πράγματα προηγουμένως. Θεωρώ ότι λόγω του εγκλεισμού, ο κόσμος, όπως και εμείς ως ακροατές, είχε μεγάλη ανάγκη να βγει και να καλύψει χαμένο έδαφος στα μουσικά δρώμενα, και σε συνδυασμό με την οικονομική επιβάρυνση λόγω της κατάστασης, δόθηκε προτεραιότητα χρονικά και χρηματικά, σε πιο μεγάλα μουσικά δρώμενα. Στο πέρασμα του χρόνου, αφότου το κοινό κάλυψε αυτή την ανάγκη, θεωρώ ότι η κατάσταση εξισορροπήθηκε και το ενδιαφέρον του μέσου ακροατή διαμοιράστηκε και σε λιγότερο δημοφιλή μουσικά δρώμενα που αφορούν την σκηνή μας και βλέπουμε σιγά σιγά τα venues, να γεμίζουν ευκολότερα με κόσμο.

Metalwar: Ήδη αναφερθήκατε σε νέο υλικό, οπότε τι να περιμένουμε από τους MISTY ROUTE για τη συνέχεια;

Γιώργος Κονόμη: Πριν ακόμη την επίσημη κυκλοφορία του “Without A Trace”, είχε ξεκινήσει η σύνθεση καινούριων κομματιών που προορίζονταν για τον δεύτερο δίσκο. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια λοιπόν δουλεύουμε πάνω σε αυτό το εγχείρημα, διαλέγοντας με πολλή προσοχή τις συνεργασίες μας (Recording: Αντώνης Κοντόζογλου – 9800 Studios, Mixing: Γιώργος Προκοπίου, Mastering: Έκτορας Τσολάκης, Artwork: Μάνθος Στεργίου) και μπορούμε πλέον να δηλώσουμε με βεβαιότητα ότι βρισκόμαστε στην τελική ευθεία σε όλους τομείς που απαρτίζουν την κυκλοφορία ενός δίσκου. Από τα τελικά δείγματα του υλικού που έχουμε ακούσει, πιστεύουμε ότι το νέο μας υλικό θα ανταμείψει και το τελευταίο λεπτό της μεγάλης αναμονής των φίλων μας.

Metalwar: Σχετικά με την προώθηση του επόμενου άλμπουμ τι έχετε στο μυαλό σας;

Κωνσταντίνος Καλούδης: Ο στόχος μας είναι η κυκλοφορία του νέου μας άλμπουμ στις αρχές του 2026, τόσο σε μορφή digital, όσο και σε CD και βινύλια μέσω της δισκογραφικής μας Bitume. Είναι μεγάλη μας επιθυμία την κυκλοφορία να ακολουθήσει μία περιοδεία στην επαρχία. Πέραν αυτού αδιαμφισβήτητα θα ετοιμάσουμε ένα επιπλέον μεγάλο live στην Αθήνα για την επίσημη παρουσίαση του άλμπουμ.

Metalwar: Φαντάζομαι μέρος της προώθησης και κυρίως της προσπάθειας να φτάσει η μουσική σας σε όσους περισσότερους ακροατές γίνεται, είναι και οι πλατφόρμες streaming τύπου Spotify. Πώς βλέπετε αυτή την τάση και τελικά κάνει καλό στη μουσική και στους μουσικούς ή όχι;

Κωνσταντίνος Καλούδης: Οι πλατφόρμες streaming τα τελευταία χρόνια καλώς ή κακώς αποτελούν ίσως την βασικότερη μορφή με την οποία οι ακροατές επιλέγουν να ακούσουν νέα μουσική. Αυτό αποτελεί εκ πρώτης όψεως μια σπουδαία ευκαιρία για τις μπάντες, ωστόσο παράλληλα η συνθήκη αυτή δημιουργεί μια “αρένα” με απίστευτα μεγάλο καλλιτεχνικό ανταγωνισμό, σε μια εποχή μάλιστα που το “attention span” του μέσου ακροατή είναι πραγματικά ελάχιστο. To Spotify, και κατά επέκταση όλες οι streaming πλατφόρμες, με τις δυνατότητες που παρέχει ως εργαλείο και ως το πιο διαδομένο μέσο streaming μουσικής κάνει πολύ εύκολη τη σύνδεση του καλλιτέχνη με τον ακροατή. Σε συνδυασμό με την εξέλιξη της μουσικής τεχνολογίας στο στάδιο της παραγωγής της μουσικής, ελαττώνονται κατακόρυφα τα έξοδα που χρειάζονται για έναν καλλιτέχνη για να δημιουργήσει και να παρουσιάσει το έργο του, το οποίο μόνο θετικό μπορεί να είναι. Παρ’ όλα αυτά βλέπουμε να δημιουργείται ένα μονοπώλιο στη μουσική βιομηχανία γύρω από το streaming, που στο παρόν καθιστά το Spotify την πλατφόρμα που αποδίδει τα λιγότερα κέρδη στον καλλιτέχνη με αρκετή διαφορά σε σχέση με άλλα media. Θα μπορούσε κανείς να πει ότι αυτό είναι το τίμημα της προσβασιμότητας που προσφέρει, το οποίο σαν καλλιτέχνες ίσως είμαστε διατεθειμένοι να πληρώσουμε για την ώρα και δεν είναι τόσο ζημιογόνο. Είναι αβέβαιο ωστόσο, το πώς θα εξελιχθεί η σχέση Spotify-καλλιτέχνη και αν αυτή η εξάρτηση των καλλιτεχνών εν τέλει απ’ την πλατφόρμα,  δουλέψει αντίστροφα, σε σημείο που θα γίνει αδύνατο για νεότερους, λιγότερο δημοφιλείς καλλιτέχνες να την αξιοποιήσουν και να προσεγγίσουν το κοινό.

Metalwar: Στην παρέα έχετε και έναν προγραμματιστή, τον Γιώργο, αλλά φαντάζομαι και οι υπόλοιποι έχετε σχετική άποψη, οπότε θα ήθελα να ρωτήσω πώς βλέπετε την τάση για όλο και περισσότερη χρήση τεχνητής νοημοσύνης στη μουσική. Από το artwork μέχρι και τη σύνθεση ολόκληρων τραγουδιών.

Γιώργος Κονόμη: Στη μουσική βιομηχανία υπάρχει σαφής υποβάθμιση των επαγγελμάτων που αφορούν τα εικαστικά που συνοδεύουν ένα μουσικό έργο όπως το artwork και τα video clip, όπου βλέπουμε καλλιτέχνες και μεγαλύτερης δυναμικής να την χρησιμοποιούν. Προς το παρόν δε θεωρώ ότι από καλλιτεχνική σκοπιά έχει αντικαταστήσει την ποιότητα του έργου ενός πραγματικού καλλιτέχνη, επομένως η επιλογή της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης δεν προσδίδει στον μουσικό μια επιπλέον διάσταση στο έργο του, που επί της ουσίας εκεί στοχεύουν τα εικαστικά που το συνοδεύουν. Όσον αφορά την παραγωγή μουσικής από ΑΙ, στο μυαλό μου δεν είναι ανησυχητική καθώς η “κατανάλωση” ενός μουσικού έργου κατά την άποψη μου δεν αποτελείται απλώς από την ακρόαση ενός τραγουδιού και περιλαμβάνει επιπλέον “ανθρώπινα” στοιχεία, όπως τη σύνδεση με τον καλλιτέχνη και την παρουσία σε ένα live και τη ζύμωση που συμβαίνει σε αυτά. Έχει δηλαδή, επιπλέον κοινωνικά στοιχεία που κατ ‘εμέ δεν αντικαθίστανται.

Photo by Mathias Cloetens, Clomat Photographie

Metalwar: Πώς βλέπετε τη metal μουσική σκηνή στην Αθήνα; Σε κουβέντα που είχα με συναδέρφους σας από Θεσσαλονίκη χτες μου είπαν ότι έχουν κλείσει τα περισσότερα λαιβάδικα και έχει δυσκολέψει η κατάσταση. Ισχύει το ίδιο και στην Αθήνα;

Λευτέρης Σαατσάκης: Η αλήθεια είναι πως στην Αθήνα, παίρνουμε την αντίθετη αίσθηση. Υπάρχουν μικρότερα venues που έχουν κλείσει, αλλά βλέπουμε και καινούρια να εμφανίζονται, στα οποία μάλιστα λαμβάνουν χώρα μεγάλα live. Βλέπουμε μια μικρή αλλά αυξανόμενη τάση στα μουσικά δρώμενα. Σε συγκροτήματα του βεληνεκούς μας τουλάχιστον, παρατηρούμε μια μικρή αύξηση στην προσέλευση του κόσμου, που σίγουρα μπορεί να είναι τυχαία, αλλά είναι αισθητή σε σχέση με 2-3 χρόνια πριν.

Metalwar: Ευχαριστώ πολύ παιδιά για την κουβέντα και πραγματικά σας εύχομαι όλα να κυλήσουν όπως τα θέλετε τόσο στο live σας όσο και με τις επόμενες δουλειές σας.

Λευτέρης Σαατσάκης: Εμείς ευχαριστούμε για το βήμα και για τη βοήθειά σας στην προσπάθεια που κάνουμε.

Βρείτε τους MISTY ROUTE:
https://distrokid.com/hyperfollow/mistyroute/without-a-trace

Συνέντευξη – κείμενο: Κώστας Μπουντούκος